15. ledna 2011

Nalezeno v archívu III - Magic Ball

Magic Ball
Tuto hru jsem dělal v roce 2004 v Game Makeru, nikdy se však nedočkala svého dokončení.
Hra je originál export (tušim Game Maker 5) z roku 2004 a nedělal jsem na ní žádné dodělávky, o to je však podivuhodnější, že šlape na nových systémech bezproblémově. Hudba a zvuky ve hře nejsou.
Stáhnutí hry: Magic_Ball.zip

Magic Ball
Hra jednoho hráče.

Grafika
V době, kdy jsem tuto hru začal dělal, jsem neměl ponětí o nějakém Photoshopu (a dlouho potom také ne), dokonce ani pixelartu, proto je grafika velmi jednoduchá, vznikala v Malování.
A jelikož jsem neměl ponětí ani o tom, jak se animuje, tak explozi meteoritu a tornádo jsem s úpravami převzal z hry Little Fighter 2.

Magic Ball
Kouzlo pád meteoritů.

Hra
Inspirací samotné hry mi byly hry Dyna Blaster, Diablo 2 a Little Fighter 2, jak už jsem výše uvedl.
Hráč měl původně postupovat po mapě a na určitých úsecích nastoupit proti bossům, ti ale byli pro mé programátorské (pokud se tak dá nazvat přesouvání ikonek a semotam zapsání nějakého čísla) schopnosti monstrózní sousto. Mapu jsem nepromyslel, stejně jako děj a tak neschopnost vytvoření bossů a pořádnej děj, pak byly důvody, proč jsem hru nedokončil.
Samozřejmě hra měla mít mnohem více levelů, nepřátel i prostředí. Má zhruba 5 levelů pro jednoho hráče a stejně tak pro dva hráče.

Magic Ball
Hra dvou hráčů.

Tipy & triky
* Pokud hru budete hrát (jeden nebo dva), tak doporučuji nasbírat co nejvíc bonusů, než se pustíte do nepřátel (prolomíte bariéru kamenů uzavírající nepřátele u portálu).
* Meteority používejte těsně před útokem na "ležení", abyste redukovali počet nepřátel. Házet meteority dlouho předtím, nemá mnoho smyslu, protože nepřátelé se stačí z portálů obnovit. Také se hodí, pokud jsou na mapě obyčejní šamani, chodit blízko k ohradám a nechat je vyčerpat své meteority.
* V blízkosti vysokých (žlutých) šamanů si dávejte největší pozor - vyčarují kolem sebe kruh, který Vás připraví o veškeré bonusy a ty se pak těžko dávají dohromady.
* Bomby-míče se dají skládat na sebe a navzájem se nespouštějí. Toho se dá použít k útoku přes kameny, kdy dáte přes sebe dva míče - jeden výbuch zničí kámen a druhý smete, co je za nim. Také pozor na to, že se míče pokládají pouze, pokud stojíte.
* Bomby-míče Vás neblokují, takže jimi můžete procházet.
* Bonusy po chvilce mizí, tak je berte hned (pozor na okovy, zpomalují).
* Pomalu se doplňuje zdraví, tak mezi boji si dejte chvilku pauzu.


To bude asi vše. Ještě se chci omluvit za pravopisné chyby, které se ve hře objevují. V té době byl ještě český jazyk můj velký nepřítel (teď už je jen malý). Také se mi v single playeru prohodil jeden textový úvod s jiným, ale neni to nic hroznýho. Přeji pěkné hraní. M.

Žádné komentáře:

Okomentovat